Event marketing is effectief als het goed wordt ingezet. Door het creëren van een unieke ervaring op je beurs stand, kan je er als bedrijf echt uitspringen. Iedere bezoeker wordt namelijk gebombardeerd met informatie. Met tassen vol folders, pennen en andere promotiemateriaal gaan ze de deur uit. Maar wat blijft er hangen? De folder of pen in die tas, of een onwijs gave ervaring?

Experience marketing op je beurs stand

Je wilt natuurlijk dat een bezoeker aan je beursstand jouw later nog herinnert, zeker op het moment dat er interesse aanwezig is voor jouw product of dienst. Folder- of ander promotiemateriaal voldoet niet altijd aan deze behoefte, zeker niet op een beurs waar 90% van de stands vergelijkbaar promotiemateriaal hebben. De beste manier om dit te realiseren is te zorgen voor een unieke ervaring, gericht op de (of zelfs alle) zintuigen.

Hier vindt je enkele tips voor het creëren van een beleving, één die consumenten zullen inspireren.

Trek de aandacht met spektakel

Zorg dat je opvalt tussen alle andere beursstands. De eerste stap is om mensen naar je stand te trekken. Heldere kleuren , logo’s of bewegende beelden zijn een goede start, maar je hebt iets speciaals nodig; flashmobs, slimme verlichting, of een gechoreografeerde dans zal bijvoorbeeld eerder de aandacht trekken. Wees creatief, het hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn, als het maar onderscheidend is!

Laat mensen fysiek kennis maken met je product

Zodra je mensen op je stand hebt, moet je ze inspireren. Op je stand krijgen was stap 1,  maar nu wil je nog conversies realiseren. Bezoekers aan je stand moeten immers klant worden. Praten over de voordelen van uw product zou in sommige gevallen (bij al een hoge interesse van de bezoeker) kunnen werken, maar beter is om mensen je product te laten ervaren! Breng monsters van je product mee en geef geïnteresseerde de kans om het te proberen en er fysiek mee in aanraking te komen. Diverse zintuigen worden op deze manier al geprikkeld. Nou horen wij u denken; ik verkoop een dienst, dus dat kan niet! Vergeet het ‘kan niet’ even, sluit jezelf, of je hele team een avondje op en brainstorm over een mogelijke ervaring die je jouw stand bezoekers wel kan bieden. Het liefst natuurlijk wel één die raakvlak heeft met de dienst die je aanbiedt! Lukt dat echt niet? Denk dan breder, maar focus je op het bieden van een ervaring, dat is wat mensen zich herinneren!

Een amuse, of misschien een glaasje wortelsap?

Terwijl mensen je product fysiek ervaren, kan je de merkbeleving vergroten door ze een drankje of lekkere snack aan te bieden. Het element ‘uniek’ of ‘luxe’ geeft je de kans om een al positieve ervaring met je product in iets onvergetelijk om te zetten. Uiteraard kan je dit nog koppelen aan een leuke freebie waarin/waarmee de drank of snack wordt genuttigd!

Uiteraard zijn er nog tal van creatieve mogelijkheden. Mocht je hierbij hulp zoeken neem dan gerust eens contact op met het team van Evenman!

Succes met het creëren van jullie unieke beurs ervaring!

Share This