Creëer een beleving en gebruik emotie om je doelgroep te raken en aan te sporen tot actie.

Wij zien vaak de termen belevingseconomie of ‘experience-economy’ in verschillende media voorbij komen. Met al het online geweld van tegenwoordig krijgen deze termen steeds meer waarde en kracht.

Emotie beweegt je doelgroep

Creëer een beleving door iemand te raken en maak gebruik van emoties. Emotie beweegt mensen bepaalde dingen te doen of juist te laten. Prikkel de emotie en inspireer je doelgroep. Doen = Beleven = Herinneren = Onthouden.

Hoe?

Een evenement is een ideaal marketinginstrument voor het creëren van een beleving, een verhaal en het inspelen op emotie. Benader een evenement daarbij niet als een losstaand moment, maar zie het als hoogtepunt van je communicatietraject. Raak je doelgroep met alle middelen die voorhanden zijn.

Formuleer een duidelijke doelstelling en beschrijf het beoogde resultaat. Gebruik het evenement als hoogtepunt. Zorg voor een kwalitatief voor- en natraject met interactie en gebruik de verschillende tools die vandaag de dag voorhanden zijn (integratie offline vs online). En vergeet niet; Meten = weten!

Wil jij je doelgroep raken? Een beleving neerzetten en inspelen op emotie? Evenman is strategisch adviespartner en biedt ondersteuning bij de organisatie van evenementen?

Klik hier om Strategisch Advies Te Ontvangen?

Share This